Açıklama
EĞİTİM SÜRESİ: 42 SAAT
EĞİTİM MEVCUDU: 25 KİŞİ
EĞİTİM İÇERİĞİ:
GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR (4 Saat)
• Dil ve Konuşma Bozukluklarının Tanımı
• Normal Dil ve Konuşma Gelişimi
• Dil, Konuşma ve İletişim Arasındaki Farklar
• Dil ve Konuşma Bozukluklarının Sınıflandırılması
FONETİK VE FONOLOJİK BOZUKLUKLAR (6 Saat)
• Sesletim ve Sesbilgisel Bozukluklar
• Artikülasyon Bozuklukları
• Fonolojik Bozukluklar ve Müdahale Yöntemleri
• Uygulamalı Değerlendirme Teknikleri
DİL BOZUKLUKLARI (6 Saat)
• Özgül Dil Bozukluğu (ÖDB)
• Edinilmiş Dil Bozuklukları (Afazi vb.)
• Gelişimsel Dil Gecikmesi ve Bozuklukları
• Dil Bozukluklarında Müdahale Yöntemleri
AKIŞ BOZUKLUKLARI (5 Saat)
• Kekemelik: Nedenleri ve Müdahale Teknikleri
• Hızlı Bozuk Konuşma (Bradilali ve Taşilali)
• Akıcılık Bozuklukları İçin Terapi Yaklaşımları
SES BOZUKLUKLARI (5 Saat)
• Sesin Oluşumu ve Ses Bozukluklarının Tanımı
• Organik ve Fonksiyonel Ses Bozuklukları
• Ses Hijyeni ve Tedavi Yaklaşımları
• Vaka Analizleri ve Örnekler
MOTOR KONUŞMA BOZUKLUKLARI (5 Saat)
• Dizartri ve Apraksi Nedir?
• Motor Konuşma Bozukluklarının Değerlendirilmesi
• Uygulamalı Çalışmalar
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARDA DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI (5 Saat)
• Otizm Spektrum Bozukluğu ve Konuşma Problemleri
• Down Sendromu ve Dil Gelişimi
• İşitme Engeli ve Konuşma Gelişimi
• Özel Eğitimde Kullanılan Dil ve Konuşma Stratejiler
DEĞERLENDİRME VE MÜDAHALE YÖNTEMLERİ (6 Saat)
• Standart Testler ve Değerlendirme Araçları
• Müdahale Planı Hazırlama
• Aile ve Okul ile İş Birliği
• Uygulamalı Vaka Çalışmaları
________________________________________
PROGRAM HEDEFLERİ
• Dil ve konuşma bozukluklarının temel kavramlarını ve sınıflandırmalarını öğrenmek
• Normal dil ve konuşma gelişimini kavrayarak gelişimsel bozuklukları ayırt edebilmek
• Fonetik, fonolojik, dil ve akıcılık bozukluklarını tanımlayabilmek
• Ses bozukluklarını ve motor konuşma bozukluklarını değerlendirme tekniklerini öğrenmek
• Özel gereksinimli bireylerde dil ve konuşma gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak
• Dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi ve müdahale süreçlerini anlamak
• Vaka analizleri ve uygulamalarla pratik beceriler geliştirmek
Önemli Not: Bu eğitim programı, dil ve konuşma bozuklukları alanında temel bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Katılımcılara herhangi bir uzmanlık veya resmi yetkinlik kazandırmaz.
EĞİTİM ŞEKLİ: Hibrit
KİMLER KATILABİLİR: PDR, PSİKOLOG, PDR VE PSİKOLOJİ 3 ve 4.sınıf öğrencileri, Dil ve Konuşma Terapistleri, Formasyon almış olan tüm eğitmenler.
SERTİFİKASYON: Eğitime katılan herkese sertifika belgesi verilecektir.
Değerlendirmeler
Henüz değerlendirme yapılmadı.