+90 (212) 210 10 10

Çalışan Mutluluğu Yöneticisi Eğitimi

Kayıt Bitiş Tarihi:25.4.2022

Başvuru Formuna Git

Eğitim İçeriği


Çalışan Mutluluğu Yöneticisi Sertifika Programı Tanıtım

“Mutluluk Ciddi Bir İştir.” – Mutluluk Ofisi

Çalışan Mutluluğu Yöneticisi (Chief Happiness Officer) sertifika programımızı sizlere sunmaktan heyecan ve mutluluk duyuyoruz.

Programımız, katılımcıların Mutluluğu sadece anlamalarına değil, daha da önemlisi içten Mutluluğu deneyimlemelerine yardımcı olan deneyimsel uygulamalara dayanmaktadır. Geçmişteki çalışan mutluluğu deneyimlerimizden yola çıkarak oluşturduğumuz bu program, ülke çapında ilk ve tek Çalışan Mutluluğu Yöneticiliği sertifika programıdır. Bu sertifika programı 24 saatlik çevrimiçi eğitimin yanı sıra +6 saatlik yüz yüze gerçekleştirilecek atölye programları ve +4 saatlik Wellbeing – Wellness oturumlarından oluşmaktadır.

Sertifika programına ek olarak programa katılım gösterecek bireyler 3 aylık süreçler dahilinde yapılacak 3 ayrı çalıştaya ücretsiz olarak katılım gösterebileceklerdir. Ayrıca her yıl yapılacak olan Çalışan Mutluluğu Zirvesi’ne ücretsiz katılım ve zirve dahilinde yıl içerisinde geliştirdikleri programların sunumlarını yaparak geniş kitlelere ulaşılması sağlanacaktır. Bahsi edilen zirve ve çalıştaylar ile sertifika programına katılım gösteren bireylerin ve kuruluşların çalışan mutluluğunu ülkemizde gereken önemi verilmesine ve bu doğrultuda ülkemizde uygulanabilir programlar ortaya çıkmasına katkı sağlayacaktır.

Mutluluk Ofisi iş birliği ile Çalışan Mutluluğu Yöneticisi (Chief Happiness Officer) sertifika programını gururla sunuyoruz. Bu 4 haftalık dizi, çalışan mutluluğu alanında ülkemizde yapılmış en iyi araştırmalardan bazılarını öğrenmenize yardımcı olmak için tasarlanmıştır.

Çalışan Mutluluğu Yöneticisi sertifika programı, organizasyonları olumlu bir şekilde dönüştürmek için çalışanların geneli tarafından kabul edilecek çalışan mutluluğu dili geliştirmeyi, bu doğrultuda manifesto oluşturmayı, çalışan mutluluğunu geliştirecek araçları kullanmayı, insani değerlere odaklanmayı, anlamla bağlantı kurmayı ve başarıyı iletmeyi içermektedir.

 

Programın Amaçları

Günümüzde yaşamış olduğumuz Covid-19 salgını, çalışanların mutluluğuna yatırım yapmanın önemini vurgulamıştır. Ülkemizde çalışan mutluluğu ile ilgili işler vaziyette olan veya çoğunluğun kabul etmiş olduğu bir sistem veya mekanizma maalesef bulunmamaktadır. Ülkemizde çalışan mutluluğuna önem veren firmaların sayısı gün geçtikçe artıyor fakat asıl etki ve beklentiyi karşılıyor mu onu sorgulamak gerekiyor.

Günümüz iş dünyasında, şirket çalışanlarının motivasyon ve mutluluğunun müşteri mutluluğu ile olan bağlantılı ilişkisi apaçık ortadır. Günümüz kurumsal firmaları arasında çalışanlarını motive etme konusunda kıyasıya bir mücadele ve rekabet var. Sektörlerinde zirveye ulaşmayı hedefleyen kurumsal firmalar “İNSAN KAYNAĞI” ’na yatırım yapıyorlar.

Şirketler, ağırlıklı olarak çalışanlarının stres etkenleriyle ilişkili dış sonuçlara odaklanarak çalışanların iş üretkenliğini, performansını ve sağlığını iyileştirme fırsatını kaçırıyorlar. Bunun yerine, genel çalışan mutluluğunun olumlu yönde etkileyebilecek, inovasyonu üç kat artırabilecek, verimliliği %31, çalışan bağlılığını 10 kat (HBR) ve tükenmişliği %125 azaltabilecek dahili çözümlere yapılacak yatırımları göz ardı ediyorlar. Bağlılığı yüksek bir işgücü, devamsızlıkta %41 azalma, üretkenlikte %21 artış ve %24-59 daha fazla ciroya sahiptir (Gallup).

Hedef Kitle

Hedef Kitle Tanımlaması: Çalışan Mutluluğu üzerine çalışmalar yapan veya iş süreçleri dahilinde önem verilmesi gereken birçok meslek grubu ve uzmanlıklar vardır. Bunlar; yöneticiler, danışmanlar, avukatlar, finans departmanı, insan kaynakları departmanı, kurumsal iletişim departmanı, departman başkanları ve çalışan bağlılığını teşvik etmek, satışları artırmak, müşteri ilişkilerini ve müşteri hizmetlerini iyileştirmek için bireysel ve kurumsal düzeylerde çalışanların mutluluğunu geliştirerek liderlik etmeyi amaçlayan diğer profesyoneller olarak örnekler verebiliriz.

  • Hedef Kitle Grupları
  • Özel ve Kamu Sektör Çalışanları,
  • İnsan Kaynakları Çalışanları ve Danışmanlık Firmaları,
  • Orta ve Üst Kademe Yönetici ve Adayları,
  • Etkinlik Yönetimi Firmaları ve Çalışanları,
  • Mimarlık, İç Mimarlık Bölümleri ve Sektör Çalışanları,
  • Hukuk Fakülteleri ve İş Hukuku Uzmanları,
  • Endüstriyel Psikologlar, Psikoloji Bölümü, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Uzmanları,
  • İktisadi ve İdari Bilimler ve İşletme Fakülteleri,
  • Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulları (Spor Yöneticiliği, Beden Eğitimi Öğretmenliği, Rekreasyon) bölümleri mezun, öğrenci ve sektör çalışanları,
  • Bireysel ve kurumsal düzeylerde mutluluk geliştirerek liderlik etmeyi amaçlayan diğer profesyoneller.

İçerik, Etki ve Kapsamı

Bu Sertifika Programı İle Katkı Sağlanması Hedeflenen Sektör ve Kurumlar

  • Orta ve Büyük Ölçekli Kobiler,
  • 250 Çalışan ve Üzeri Faaliyet Gösteren Firmalar,
  • Örgütlü İşçi ve İşverenler,
  • İşçi, İşveren ve Memur Sendika ve Konfederasyonları,
  • Eğitim Kurumları ve Öğretmenler,
  • Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı,
  • Yerel Yönetimler (İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulları)
  • Üniversiteler ve Akademisyenler
  • TOBB ve İlgili Diğer STK’lar

4 Haftalık Mutluluk Yolculuğunuz Aşağıdaki 3 Seviyeyi Kapsar:

  • Seviye (I) - Kişisel Mutluluğun Temeli
  • Seviye (II) - İşyerinde Mutluluk Çerçevesinin Uygulanması
  • Seviye (III) - Mutluluk Atölyeleri ve Mutluluk Manifestosu Tasarlama

4 haftalık mutluluk yolculuğunuz 3’er aylık dönemlerde yapılacak olan çalıştaylar ve yılda bir kez yapılacak olan Çalışan Mutluluğu Zirvesi ile devam ederek öğrenme deneyimlerinizin pekiştirilmesi sağlanacaktır.

Çalışan Mutluluğu Sertifika Programı Şunları İçerir:

  • Her hafta Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri saat 19.30 ile 21.30 arasında işlenecek olan toplam 12 ayrı (24 Saat) çevrim içi (canlı oturum) oturum,
  • +6 saatlik yüz yüze yapılacak olan 2 adet atölye programı, • +4 saatlik çevrim içi (canlı oturum) Wellbeing ve Wellness uygulamaları hakkında ek 2 derslik oturum,
  • Canlı ve Etkileşimli 3 aylık süreçler dahilinde uygulanacak 3 ayrı Çalışan Mutluluğu Çalıştayı,
  • Mutluluk Ofisi’nin geliştirdiği Çalışan Mutluluğu Envanteri’ne Erişim,
  • Mutluluk Ofisi tarafından geliştirilen; İşyerinde Mutluluk Girişimleri Oluşturma Araçlarını kullanma konusunda rehberlik ve destek,
  • İnsan Kaynakları Süreçleri ve Çalışan Mutluluğu,
  • Çalışan Mutluluğu ve Hukuki Süreçler,
  • Şirket içi Çalışan Mutluluğu Temelli Sistem Kurma Metodolojisi,
  • Sertifika programı sonrasında rehberlik ve destek,
  • Mutluluk Ofisi ile iş birliği içinde Nişantaşı Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi tarafından sertifikasyon,

Diğer Detaylar

Çevrimiçi Kurs Detayları: Başlangıç Tarihi : 25 Nisan 2022

Süre : 4 Hafta

Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri 2’şer saatlik çevrim içi (canlı oturum) oturumlar,

Çalıştaylar : 3’er aylık dönemler halinde (çevrim içi oturum) 3’er saatlik 2 gün sürecek oturumlar olacaktır. Çalıştaylar ile ilgili daha fazla bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.

Zamanlamaları : Belirtilen Günlerde 19.30 ile 21.30 Saatleri arasında

Program Ücreti : 4000 TL + KDV

Sertifika programının açılabilmesi için gerekli katılımcı sayısı:

En Az 10, En Çok 30 Katılımcı Sayısıdır.

Tüm Eğitimler