Programın Amacı & Katılımcılara Kazanımları
Programın amacı otellerin temel yönetim dinamiklerini katılımcılara aktarmak, olası sorun ve çözümleri tartışmak, turizm sektöründeki zorlu standartlara uyum sağlayabilecek donanımı sağlamak ve en önemlisi de fark yaratabilmek adına gerekli vizyonu kazandırmaktır.
Program dahilinde, katılımcılar tüm departmanların yönetimi ve stratejisi konusunda A’dan Z’ye eğitilirken, satış & pazarlama ve fiyatlandırma noktaları özelinde de yetkin hale gelirler. Bu eğitimin sonunda katılımcıların otel yönetiminde doğru soruları sorabilecek ve doğru satış ve operasyon stratejileri belirleyebilecek niteliğe gelmiş olması hedeflenmektedir.
Hedef Kitle
Otellerin yönetiminde yer almak isteyen otel çalışanları
Başka sektörlerden otelciliğe geçiş yapmak isteyenler
Butik otel sahipleri / çalışanları
Aile işi olarak turizm/otelciliği seçen yeni jenerasyon aile bireyleri
Otel Operasyonu - 4 Saat
- Temel otelcilik kavramları, bölümleri ve bölümlerin görevleri, bölümlerde çalışanlar, pozisyonları ve otelcilik hikayeleri
Odalar Resepsiyon ve Kat hizmetleri - 4 Saat
- Odalar bölümü yani ön büro, kat hizmetleri ve bunlara bağlı alt birimler. Nerede bulunurlar, ne yaparlar, nasıl yapmalılar?
Yiyecek İçecek Yönetimi - 4 Saat
- Otelcilikte fark yaratmak için en uygun bölüm ama otelcilerin canına okuyan yönetilmesi ve hele de kar ettirililmesi en zor bölüm, inceliklerine bakalım...
Cost Control & Satın Alma Yönetimi - 4 Saat
- Food Cost artık neredeyse Türk oldu, en önemli maliyetlerden birisi adım adım sipariş, satınalma, kabul, depo, depo çıkış, netleme çalışmaları, reçeteler maliyetler ve gelirler
İnsan Kaynakları ve Eğitim - 4 Saat
- Otelciliğin en yüklü maliyeti. İşten mi çıkartalım, elimizdeki çalışanları “Misafir Deneyimi”ni zenginleştirmede kullanıp, rekabet gücümüzü mü artıralım? Eğitelim, eğitelim!
Bütçe Analizi - 4 Saat
- Yaptıklarımızın anlamı, bütçeleme, hedefleme, sonuçlar ve bu sonuçların değerlendirilerek operasyonel yol haritasının çıkarılması.
Revenue Management (Gelir Yönetimi) - 4 Saat
- “Çok çalışma akıllı çalış” sözünün otelcilikteki karşılığı Revenue management. Bu terim de Türkçeye böyle girip kaldı. Akıllı bir fiyat politikası için bilinmesi gerekenler. Dağıtım kanalları ve on-line stratejiler..
Satış Pazarlama ve Fiyatlama - 4 Saat
- Misafir segmentasyonu, her segment ne ister, buna uygun hizmet ve ürünlerin yaratılması ve farklı segmentlere tanıtılıp satılması.
Servis Kültürü - 4 Saat
- Kültür, beraber birşeyler yapmaktır. Otelciliğin temel hizmet değerleri, bunların tanımı, anlatılması, tanıtılması ve sistemleştirilmesi.
Misafir Şikayetleri Yönetimi - 4 Saat
- Kararsız ve negatif üst düzey yönetici ve birimleri nasıl kazanırsınız? Reddi başarıya dönüştürmek; “Hayır”ı önce “Belki” sonra “Evet”e çevirme sanatı