Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

sem.nisantasi.edu.tr

İlişkilerde Duygu ve İhtiyaç Odaklı İletişim Atölyesi

Kayıt Bitiş Tarihi:26.4.2019

Başvuru Formuna Git

Eğitim İçeriği


Nişantaşı Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

"Çalışma Ortamlarında Duygu ve İhtiyaç Odaklı İletişim Atölyesi - Şiddetsiz İletişim Yöntemi ile Farkındalık Eğitimi"

Eğitimciler: Duygu Karaca Albayrak & Bilge Aksoy

Program Koordinatörü: Prof. Dr Gülseren Yücel Nişantaşı Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi

Amaç

Hepimiz her an bir ilişki halindeyiz. Sosyal çevremizde arkadaşlarımızla, iş yerinde iş arkadaşlarımızla, evde ebeveynlerimizle ve çocuklarımızla… İlişkilerde yaşadığımız sorunlar tüm hayatımızı etkiliyor. Bir ilişkideki mutsuzluğumuzun getirdiği negatif duyguların bedelini diğer ilişkimizdeki kişiye ödetiyoruz… Yaşadığımız olumsuz bir durumda duygularımızla bağlantı kurup, gerçekten bize ne olduğunu fark ettiğimizde; rahatladığımızı, kendimizi anlayabildiğimizi ve zihnimizde oluşan olumsuz düşünce kalıplarından özgürleştiğimizi göreceğiz. Bu eğitim ile ilişkilerde yaşadığımız olaylara Marshall Rosenberg’in Şiddetsiz İletişim anlayışıyla bakarak, bastırdığımız tüm duygularla ve duygularımızın arkasındaki ihtiyaçlarımızla bağlantı kurmayı ve bir sonraki adımda neler yapabileceğimizi deneyimleyeceğiz.

Hedef Kitle ve Kazanımlar

Hedef Kitle:

  • İnsanlarla iletişim kuran herkes.

Katılımcı Kazanımları:

  • Sözlerimizin arkasında yatan duygu ve ihtiyaçları fark etme,
  • Bir olayı ya da söylediğimiz sözü neden yaptığımızı / söylediğimizi anlama,
  • Kendimizi yargı ve düşüncelerimizden bağımsız, net bir şekilde ifade edebilme,
  • Karşımızdaki kişiden veya gruptan ricada bulunma,
  • Karşımızdaki kişiyi anlama,
  • Karşımızdaki kişiyle veya ekibimizle iş birliği içinde olarak verimli bir iş yönetme,
  • Anlaşmazlıkları minimuma indirme,
  • Anlaşmazlıkları yönetebilme. 
Aile, iş, arkadaş, okul ilişkilerimizde bizim için kıymetli olan değerleri (ihtiyaçlarımızı) araştırmak
Eğitimin ilk günü tüm ilişkilerimizin arkasında yer alan ihtiyaçlarımızı oyunlar ve interaktif araçlar ile bulmaya çalışacağız. Her ne yapıyorsak bir ihtiyaç karşılamak için yaptığımızı bilerek karşımızdakini yeniden duymaya ve “ya onun istediği ya benim” den “hem onun hem benim” haline nasıl geçeriz? Masadan herkesin kazanarak kalkacağı bir diyaloğu nasıl yöneteceğimizi öğreneceğimiz bu günde yargıları fark ederek yargılamadığımız alana nasıl geçeceğimizi aşağıdaki sorular ile araştıracağız:
  • Başkalarını yargıladığımı nasıl fark edeceğim?
  • Yargılarımın arkasındaki ihtiyaçlarımla nasıl bağlantı kuracağım?
  • Empati nedir ve empati ile sempati arasındaki fark nedir?
  • Son zamanlarda etkilendiğim bir olaya ihtiyaç odaklı bakabilir miyim?
  • İhtiyaçlarımla stratejilerimi birbirinden nasıl ayırabilirim?
4 adım ile Şiddetsiz İletişim yöntemini deneyimleme
Günlük pratiğimizde kolayca kullanabileceğimiz Şiddetsiz İletişim yöntemi ile, 4 adımda önce kendimizi sonra karşımızdaki kişiyi anlamayı, duygu ve ihtiyaçlarımızı fark etmeyi deneyimleyeceğiz. Duygu ve ihtiyaçlarımızla bağlantı kurduktan sonra somut, şimdi yapılabilecek ve olumlu bir dilde ifade ettiğimiz ricalarımızı araştıracağız.
  • Dinliyorum ama duyuyor muyum?
  • Karşımızdakini dinlemenin önündeki engeller neler?
  • Karşımızdakinden duyduğumuz olumsuz bir mesajı 4 farklı şekilde nasıl alabiliriz ve içimizde canlı olanla bağlantı kurarak kendimizi nasıl ifade edebiliriz?
  • İhtiyacımı bulduktan sonra kendimden veya karşımdaki kişiden istediğim, bana iyi gelecek şey nedir?
  • Şimdi, şu anda, burada ne yapsam bana iyi gelir? Talep mi ediyorum rica mı?
  • Taleple ricayı ayırt eden şeyler nelerdir?
  • Karşılanan ve karşılanmayan ihtiyaçlarımın ifadesi olarak kutlama ve yas.

 

Kayıt İçin;  Ahmet Yıldızdoğan 0530 340 73 87 / ahmet.yildizdogan@nisantasi.edu.tr

Program Ücreti Kdv Dahil 750 TL

Tüm Kredi Kartlarına 12 aya kadar taksit imkanı bulunmaktadır.

Tüm Eğitimler