+90 (212) 210 10 10

Yaratıcı Yazarlık: Roman/Hikaye Yazarlığı

Kayıt Bitiş Tarihi:30.3.2019

800 ₺ (KDV Dahil)

Talep et

Eğitim İçeriği


Yaratıcı yazarlığın süreçleri: Yazmak için en verimli toprak kendi hayatınıza odaklanmaktır; günlük, vazgeçilmez bir disiplin olarak…  

Yaratıcı yazarlık kursları  bu aşamaların bir taklididir aslında. Eğer böyle bir kursu takip etme olanağınız yoksa yapacağınız tek şey kendi hayatınızı taklit etmektir.  Hayatınız yazmayı öğretebilecek tek  merkezdir.  

Yedi süreç:

Hazırlık,

Planlama,

Tasarlama,

Başlangıç,

Akış/zarafet Sessiz depo,

Hamleler ve bitiş çizgisi

1    Acaba  onları gerçekten gördüler mi?
2    ‘’Mükemmeliyet bir  eylem değil, alışkanlıktır.’: Yazma alışkanlığını geliştirmek.
3    Mükemmeliyeti ertelemek.
4    Serbest yazma tekniklerini kullanmak.
  • a.    Serbest yazma,
  • b.    Metod,
  • c.    Kümeleme,
  • d.    Metod
  • e.    Uygulama,
5    Kendinize sabırla zaman tanımak.
6    Yazarın kalıplarından uzak durmak
7    Tartışma.

1    Yazarın not defteri,

  • a    Uygulanabilirlikler,
    •  aa:Toplamak:
    •  bb:Çevreyi gözlemlemek,
    •  cc:uygulama,
    •  dd:Günlük olayların kaydı,
    •  ee:Uygulama,
    •  ff:Yazma uygulaması,
    •  gg:Günaydın sayfaları,
    •  hh:Uygulama
    •  ıı:Okuma kayıtları,
    •  ii:Tartışma
    •  hh:Medyayı gözlemlemek
    •  jj:Uygulama
  •  b. Olgunlaşmak
    •  aa:Uygulama,
    • bb: Tartışma.

a. Uygulama,
b. Tartışma, 

1.Devamlılık,
a.Uygulama,
b.Tartışma
2.Toplama ve seçme,
3.Gözlemlerinizi kullanmak.
4.Duyular,
5.Bağlamlar
a.Tartışma
6.Geçmişe baskın yapmak.
a.Uygulama
b.Tartışma.

1.Karakterlerinizi bulmak,
  • a.Uygulama.
2.Düz ve yuvarlak karakterler.
3.Karakterlerinizi geliştirmek,
4.Karakterlerin belirtim çizelgesi,
5.İnanılırlık ve karmaşıklık,
  • a.Tartışma
6.Kişilendirme,
7.Karakterlerin portresini çıkarmak,
  • b.Görünüm,
  • c.Eylem,
  • d.Düşünce.
  • e.Konuşma.
  • f.Uygulama, 
  • g.Tartışma.
8.Karakter ve olay örgüsü,
1.Mekan ve karakter,
2.Mekan ve duygu,
3.Mekan ve olay örgüsü,
a.Kırık düzen,
b.Zıtlık,
c.Uygulama,
d.Tanışıklığı bozmak,
e.Beklenmedik düzen,
4.Gerçek ya da hayali yerler.
a.Bilinmeyenle tanışmak,
b.Eklemlenmiş dünya olarak  mekan ,
c.Sembolik güç olarak mekan
5.Mekandan mekana,
6.Evvel zaman içinde…
1.Birinci kişi öyküleme,
a.Uygulama,
b.I. Kişi öykülemenin avantajları,
c.Sınırlar ve çözümler,
d.Uygulama,
e.Tartışma
f.Uygulama
2.Anlatıcının sesi
a.Hatırlayan anlatıcı,
b.Güvenilmez anlatıcı,
c.Alternatif birinci kişi anlatıcılar
d.Uygulama
e.Tartışma
3.Öyküleme formu
a.Uygulama
b.Tartışma,
4.Formu seçmek.
1.Üçüncü kişi öyküleme,
a.Sınırlı Tanrıbilici,
b.Uygulama,
c.Tanrıbilici anlatıcı,
2.Üçüncü kişi metodunda değiştirme
a.Uygulama,
b.Tartışma
3.Objektif bakış açısı
4.Bakış açısında tutarlılık
a.Uygulama,
b.Tartışma,
c.Uygulama.
5.Bazı alışılmadık bakış açıları.
a.İkinci kişi öyküleme,
6.Bilinçakışı,
7.Ses: Ton ve tavır
a.Uygulama,
b. Tartışma.
1.Gösterme ve anlatma nedir?
2.Gösterme
a Soyutlamadan kaçınmak,
b Uygulama,
c Okurunuzun rolü,
d Uygulama,
e Tartışma,
3.Anlatma
a.Sergileme,
4. Diyalog ve öyküler
a. Drama ve özeti karıştırmak,
b. Diyalog ve altmetin,
c. Uygulama.
1.Dramatik eylem
a.Öykü, olay örgüsü ve eylem
2.Zaman
a.Uygulama
b.Eylemin ortasından başlamak,
c.Uygulama,
d.Geriye dönüş ve tekrar
e.Uygulama
f.Tartışma

 

Bilgi ve Kayıt İçin;

Ahmet Yıldızdoğan 0530 340 73 87 / ahmet.yildizdogan@nisantasi.edu.tr

 

Tüm Eğitimler