Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

sem.nisantasi.edu.tr

Çalışma Ortamlarında Duygu ve İhtiyaç Odaklı İletişim Atölyesi

Kayıt Bitiş Tarihi:8.2.2019

1500 ₺ (KDV Dahil)

Hemen Başvur

Eğitim İçeriği


Nişantaşı Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

"Çalışma Ortamlarında Duygu ve İhtiyaç Odaklı İletişim Atölyesi - Şiddetsiz İletişim Yöntemi ile Farkındalık Eğitimi"

Eğitimciler: Duygu Karaca Albayrak & Bilge Aksoy

Program Koordinatörü: Prof. Dr Gülseren Yücel Nişantaşı Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi

Amaç

Genellikle ailemizden daha fazla zaman geçirdiğimiz iş arkadaşlarımızla olan iletişimimiz ve buna bağlı olarak iş yerindeki huzurumuz hepimiz için kıymetli. Sorunlu bir iş hayatının özel yaşantımıza olan negatif etkisini yaşıyor, ne yazık ki faturasını da sevdiklerimize ödetiyoruz. Yaşadığımız olumsuz bir durumda duygularımızla bağlantı kurup, gerçekten bize ne olduğunu fark ettiğimizde; rahatladığımızı, kendimizi anlayabildiğimizi ve zihnimizde oluşan olumsuz düşünce kalıplarından özgürleştiğimizi göreceğiz. Bu eğitim ile iş yerinde yaşadığımız olaylara Marshall Rosenberg’in Şiddetsiz İletişim anlayışıyla bakarak, çalışma ortamında bastırdığımız tüm duygularla ve duygularımızın arkasındaki ihtiyaçlarımızla bağlantı kurmayı ve bir sonraki adımda neler yapabileceğimizi deneyimleyeceğiz.

Hedef Kitle ve Kazanımlar

Hedef Kitle:

  • Çalışma hayatı içinde aktif olarak bulunan ve insanlarla iletişim kuran herkes.

Katılımcı Kazanımları:

  • Sözlerimizin arkasında yatan duygu ve ihtiyaçları fark etme,
  • Bir olayı ya da söylediğimiz sözü neden yaptığımızı / söylediğimizi anlama,
  • Kendimizi yargı ve düşüncelerimizden bağımsız, net bir şekilde ifade edebilme,
  • Karşımızdaki kişiden veya gruptan ricada bulunma,
  • Karşımızdaki kişiyi anlama,
  • Karşımızdaki kişiyle veya ekibimizle iş birliği içinde olarak verimli bir iş yönetme,
  • Anlaşmazlıkları minimuma indirme,
  • Anlaşmazlıkları yönetebilme. 
Yaşam alanlarımızda (iş yerleri, okul ortamı, aile ilişkileri, komşulukta vb) bizim için kıymetli olan değerleri (ihtiyaçlarımızı) araştırmak
• Empati nedir?
• Empati ile sempati arasındaki fark nedir?
• Sosyal ortamlarda nasıl empatik olacağım?
• Dinliyorum ama duyuyor muyum? Karşımızdakini dinlemenin önündeki engeller neler?
• Başkalarını yargıladığımı fark ettiğimde ne yapacağım? Eğitimin ilk buluşmasında aklımıza gelen tüm bu soruların cevaplarını Şiddetsiz İletişim’in sunmuş olduğu temel prensipleri kullanarak oyunlarla, interaktif bir şekilde deneyimleyeceğiz. Günlük pratiğimizde kolayca kullanabileceğimiz bu yöntem ile, 4 adımda kendimizi anlayacak, duygu ve ihtiyaçlarımızı fark edeceğiz. Karşımızdakinden duyduğumuz bir cümleyi 4 farklı şekilde nasıl alabiliriz ve içimizde canlı olanla bağlantı kurarak kendimizi nasıl ifade edebiliriz?

Kendimden, karşımdakinden / topluluktan ricada bulunmak

• İhtiyacımı bulduktan sonra kendimden veya karşımdaki kişiden istediğim, bana iyi gelecek şey nedir? Şimdi, şu anda, burada ne yapsam bana iyi gelir?
• İstediğim ricayı kendime ya da karşımdakine net bir şekilde nasıl ifade edebilirim?
• Bir şey yapmak zorunda mıyım? Bu halimle, sadece ihtiyaçlarımı bulup kalsam…
• Talep mi ediyorum rica mı? Taleple ricayı ayırt eden şeyler nelerdir?
• Topluluktan rica etmenin yolları nelerdir?
• Herkesi aynı anda nasıl mutlu edeceğim? Bu modülde; duygu ve ihtiyaçlarımızla bağlantı kurduktan sonra somut, şimdi yapılabilecek ve olumlu bir dilde ifade ettiğimiz ricalarımızı araştıracağız.
Zorlu bir diyaloğu yönetmek / Düşman resimlerini dönüştürmek
• Karşımdakinin “hayır”ını nasıl duyabilirim?
• Son zamanlarda etkilendiğim bir olaya bir kez de farklı bir açıdan bakmayı deneyebilir miyim?
• Patronum mu, düşmanım mı? Çalışanım mı, düşmanım mı? Haklı ve haksızın ötesi neresi? Her ne yapıyorsak bir ihtiyaç karşılamak için yaptığımızı bilerek karşımızdakini yeniden duymaya ve “ya onun istediği ya benim” den “hem onun hem benim” haline nasıl geçeriz? Masadan herkesin kazanarak kalkacağı bir diyaloğu nasıl yöneteceğimizi öğreneceğimiz bu modülde yargıları fark ederek yargılamadığımız alana nasıl geçeceğimizi araştıracağız…
Suçlama ve Utanç
• Karşımdakini suçladığım anlara yeniden bakabilir miyim?
• Utancım ilişkilerimde nasıl yer alıyor?
• Mobbing: Diyalog yerine tavırlar konuşuyorsa?
• Öfkemi tam olarak nasıl ifade ediyorum? Baş edemediğimiz en güçlü duygulardan biri kuşkusuz utanç. “Utanç duyduğuuzda ondan kaçmayın, onu kabul edin ve birlikte hareket edin” diyen Marshall Rosenberg’in sözlerindeki armağanı keşfetmeye çıkacağımız 4.hafta buluşmasında iş yerlerinde mobbing adı altında etiketlediğimiz iletişimde zorlayıcı tavrın ardındaki utanç ve suçlama hallerine bakacağız.
İş yeri kültürümüzü nasıl dönüştürebiliriz?
• İş dünyasında yaşadığım çatışmaları nasıl dönüştürebilirim?
• Yaşadığım değişim iş yeri kültürünü dönüştürmeme yardımcı olacak mı?
• Duygularımızın sorumluluğunu alarak bir araya gelmek istemediğim kişilerle nasıl iletişim kuracağım?
• Çalışma ortamlarında kutlama ve yasın önemi
• Taktirimi ifade etmenin konforlu duyguları
Artık 5.haftadayız ve alıştığımızın dışına çıkıp kendimize dışardan, tanık mesafesinde bakmayı bir parça deneyimledik. Bu noktadan hareketle iş yeri kültürümüzü nasıl dönüştürebiliriz? Eleştiri dünyasından karşımızdaki kişiye/kendimize takdirimizi ifade etme dünyasına yolculuğu deneyimlemeye artık hazırız. Yaşadığımız her türlü duygunun sorumluluğunu alıp kutlama ve yas haline geçebiliyor muyuz? Bu 5 derslik program boyunca katılımcılarımızla az teori ile bol pratik deneyimleyeceğiz. Bu deneyimde katılımcılarla a birer eğitmen rolü ile değil, eş düzeyde olacağız, katılımcıların duyguları içinde yolculuk ederken onların ellerinden tutarak ilerleyeceğiz. Amacımız problem çözmek değil, onların problem olarak gördükleri konuları fark etmelerine ve başka bir iletişim aracı ile bakmalarına destek olmak. Farklı bir araçla bakabildikten sonra problem çözme amacının ne olduğunu kendileri keşfedecekler. Eğitim programı boyunca yeni öğretilerin ve farkındalıkların hayatlarında neye denk geldiklerini deneyimleyebilmeleri için katılımcıların birbirleriyle hafta içi en az bir gün online ortamda buluşarak paylaşım yapmalarını önereceğiz. İhtiyaç duydukları durumlarda bizler de kolaylaştırıcı olarak eşlik edeceğiz.

 

Tüm Eğitimler